Anderson a várakozásoknak megfelelően elvégezte a munkát

Az első kezdő alapszakasz mérkőzése előtt, amit a Bank of America Stadium-ban játszhatott, mióta csatlakozott a Panthers-hez 2011-ben, az irányító Derek Anderson nem tudott aludni.

"Tegnap este a szállodában kezdtem képeket látni a fejemben. Folyton csak azokat láttam, újra és újra, és arra gondoltam "Úristen, lefeküdni." mondta Anderson. "Ezért átkapcsoltam a Golf Channel-re, és láttam, hogy az ausztrál PGA a playoff-nál tart. Elaludtam a második vagy a harmadik playoff lyuknál."

Anderson valószínűleg jól aludt vasárnap este, és azok után, ahogy vezette a labdát, az utolsó éber gondolata talán ezúttal is a playoff volt.

A második alkalommal helyettesítette a sérült kezdőt, Cam Newton-t ebben a szezonban, és Anderson ismét a legjobbat nyújtotta a Tampa Bay Buccaneers ellen, segítve a Carolina-nak visszaszerezni az első helyet az NFC South divíziójában.

"Fene nagy játékot játszott, de tudtuk, hogy képes rá." mondta a wide receiver Jerricho Cotchery, aki Anderson egyetlen touchdown passzát kapta a vasárnapi 19-17-es győzelem során. "Nagyon bízunk benne."

A Panthers bízott Anderson-ban, akinek a vasárnapi teljesítménye valóban hagyott némi kívánnivalót maga után. Általában az ilyen típusú helyzetben, amikor a csapat a tartalékhoz fordul, boldog a győzelem miatt, függetlenül a részletektől. De nem ez a helyzet, különösen, hogy benne van a levegőben, vajon Anderson vagy Newton lesz a center mögött a 16. héten.

"Többet vártam Derek-től." mondta a vezetőedző Ron Rivera. "Derek egy nagyon tehetséges irányító, és ezt ő is tudja. Tudja, hogy több pontot is fel tud tenni a táblára. De azt hiszem DA jól játszott. Azt hiszem, volt egy csomó jó dolog, ami ment."

A mérkőzés előtt Anderson azt mondta az egykori baloldali tackle-nek, a Panthers Radio Network jelenlegi partvonal riporterének, Jordan Gross-nak, hogy a cél a 25 sikeres passz.

Anderson 40 passzából 25 volt sikeres, 277 yardot passzolt, és sokat igencsak szűk helyre tett be.

"Hatalmas munkát végzett." mondta a tight end Greg Olsen, akit 13 alkalommal vettek célba, 10 elkapása 110 yardot jelentett. "Egész héten éreztük, hogy a tight end-nek lenne lehetősége a rövid és a közepes passzoknál. Szépen elkaptunk a ritmust és magabiztosnak éreztem."

Vasárnap Anderson talán legnagyobb támogatója a pályán kívül Newton volt, aki végig a pálya szélén maradt. Az irányítók közösen nevettek, amikor az első negyed végén Anderson egy 8 yardos futással megszerezte a first down-t, és utánozta Newton first down ünneplését.

"Ez az én emberemnek szólt." mondta Anderson. "Valaki azt mondta nekem, hogy nem tudom megtenni. Mondtam nekik, hogy ha futok egy first down, ígérem, megteszem."

Ez volt Anderson egyetlen említésre méltó futása a meccsen, de ez volt az egyetlen dolog, amiben eltért az Anderson-féle Panthers offense a Newton által vezetettől.

A Carolina no-huddle offense-el kezdett az elején, ami megalapozta a győzelmet a New Orleans ellen a múlt héten, de amiben Anderson-nak még nincs sok tapasztalata. De jól kezeli, pont úgy, mint egy veterán -, mert a 10 éve profi játékos pontosan az.

"Ő egy igazi profi." mondta a center Ryan Kalil. "Nagyszerű munkát végzett. Felveszi a játék terv sebességét minden héten, és ezen a héten tényleg nem volt semmi változás."

panthers_facebook.jpg

Forrás:

Carolina Panthers Magyar Szurkolói oldal

facebook.com/panthershun és panthershun.gportal.hu