A két rookie guard, Turner és Norwell beépült középen

A 2014-es szezon elején a támadófalat sérüléshullám, bontotta darabjaira, amely aggodalomra adott okot a Panthers csapatának. A szezon végén a két újonc guard szépen beilleszkedett, indokolható az optimizmus.

Trai Turner és Andrew Norwell különböző úton jutott Carolina-ba. De az első NFL szezonjuk végére egy szorosan összetartó, fizikailag impozáns guard páros lettek.

"Én és Andrew igazán közel állunk egymáshoz." mondta Turner. "Együtt jöttünk. Nem volt arról szó, hogy kit draftoltak, kit nem draftoltak. Azonos helyzetben voltunk, így építettük fel egymást, és segítettünk egymásnak."

Turner másodévesként a Louisiana State egyeteméről került a profik közé. Az NFL játékosmegfigyelők, annak ellenére, hogy csak 20 éves volt abban az időben, Turner-t a drafton a középső körökbe várták. A Panthers a harmadik fordulóban választotta ki.

Norwell négy éve játszott és három éve volt kezdő az Ohio State-en, de nem választották ki a drafton. A Panthers, akik szerint szintén egy középső körös játékos, gondoskodott arról, hogy leigazolja Norwell-t mint draftolatlan szabad ügynök.

Egyikük sem volt kezdő, amikor a szezon elkezdődött. Turner, aki kihagyta az előszezont ágyék sérülés miatt, a veterán Fernando Velasco-val gyakorolt jobb oldali guard poszton, Norwell pedig inaktív volt az első hat meccsen.

Turner az 5. héten kezdett először a Chicago Bears ellen, majd a következő két meccsen szintén kezdőként részese volt örömnek és bánatnak, mielőtt egy térdsérülés miatt kimaradt három hétig.

"Nyitott szemmel jártam, nem tudtam, mire számíthatok." mondta Turner. "Kaptam egy kis lehetőséget, majd harcoltam a sérüléssel egy kicsit."

Norwell először a 8. héten kezdett a Seattle Seahawks ellen és maradt is kezdő a szezon további részébe.

"Eltartott egy darabig, mert az első hat hétben inaktív voltam." mondta Norwell. "Miután néhány sérülés történt, odakerültem és felfejlődtem."

Turner visszatért az Atlanta Falcons ellen a 11. héten, és ez volt az az idő, amikor a dolgok végül kezdett beérni. Norwell állandóvá vált a bal guard és Turner a jobb guard poszton.

Hetente növekvő bizalommal az újoncok gondoskodtak a Panthers stabilitásáról és teljesítményéről elöl, és segítették a futójátékot. A running back Jonathan Stewart a liga második legjobb futója lett az alapszakasz utolsó öt hetében 486 yarddal.

A passzvédelem is feljavult, a Carolina mindössze öt sack-et engedett a négy meccset nyerő széria alatt, amivel befejezték az alapszakaszt és megnyerték az NFC South bajnoki címet.

"Sokkal otthonosabban éreztem magam, jobban bíztam magamban és a képességeimben." mondta Turner. "Láttam magam, hogy ugrásszerűen fejlődtem az egész szezonban. Ez nem csak a pályán látszott, hanem a teremben is, a többiekkel. Tudták, hogy készen leszek."

"Elveszteni azokat a meccseket frusztráló volt, de megfordítottuk. Egy őrült élmény volt. Úgy érzem, minden játék után jobb lettem. Sokat javult a technikám." mondta Norwell.

A Panthers hatékony futójátékkal megszerezte az első playoff győzelmét 2005 óta. A Carolina irányította a line of scrimmage-et és 188 futott yardot ért el a 27-16-os NFC Wild Card győzelem során az Arizona Cardinals ellen.

A szezon egy hét múlva ért véget a divízió fordulóban a Seattle Seahawks ellen és a front seven, akik keményen küzdöttek a line of scrimmage irányítása során, legörbült szájjal hagyták el a csatát.

"Amikor bejutsz a rájátszásba, jó vagy elöl." mondta a vezérigazgató Dave Gettleman. "Ez az oka, ami miatt a csapatok bejutnak a rájátszásba."

Hogy fölénybe kerülj, kell a szívósság. Gettleman többek között ezt a szót használta, amikor a két újonc guard-ról beszélt.

"Trai nagyon tehetséges. Erős és pokoli kemény." mondta Gettleman. "És egy nagyon jó sportoló. Az volt a kérdés, mikor szerzi vissza az egészségét és hengerel. Andrew hozza a lelkesedést, az agresszivitást és az ellenálló-képességet, amit nem tudsz megfizetni. Nem tudod eléggé megfizetni a támadó falemberek szívósságát."

Turner egy átlagos szintet hozott, Norwell mellett könyörtelenül agresszív a közelítése minden snap során.

"Minden játék 100 százalékosan mocskos Andrew-val. És azt hittem, kemény vagyok." mondta Turner nevetve. "Ez olyasmi, amit szeretnék hozzáadni a saját játékomhoz. Már megvan a játékom, de vele minden játék ilyen. Szeretem ezt, ember. Feltüzel engem."

Norwell, aki egy csendes, visszahúzódó személy a pályán kívül, dicsérte Turner technikai képességét a futójátékok során.

"Ő egy kemény futás blokkoló és alacsonyan marad." mondta Norwell. "Összességében Trai nagyszerű tehetség."

Turner és Norwell is elismerte, hogy egyénileg fejlődniük kell ebben a holtszezonban. Az újonc címke már nem vonatkozik rájuk, és így 2015-ben még nagyobbak az elvárások.

"Soha nem vagyok elégedett azzal, ami vagyok." mondta Norwell. "Rengeteg kemény munka vár rám, és kezdődik minden elölről."

A Panthers irigylésre méltó helyzetben van azzal, hogy belül a fiatal Turner és Norwell van a veterán, négyszeres Pro Bowl center Ryan Kalil mellett. Ez az a kombináció, amely segíthet a Carolina-nak következetesen ellenőrizni a line of scrimmage-et az elkövetkező években.

"Izgatott vagyok e, hogy a belső három megvan?" kérdezte Gettleman. "Abszolút."

panthers_facebook.jpg

Forrás:

Carolina Panthers Magyar Szurkolói oldal

facebook.com/panthershun és panthershun.gportal.hu