13 év után visszavonul Brian Urlacher

13 év után a mai napon bejelentette visszavonulását a linebacker Brian Urlacher. Urlacher-t a 2000-es Draft első körében választotta ki a Bears és egész pályafutása során a csapat játékosa volt.

Urlacher az első pillanattól kezdve a liga sztárjátékosa volt. Az első szezonjában 8 sacket szerzett aminek köszönhetően 2000-ben megválasztották az NFL legjobb újoncának. 2005-ben az Év legjobb védőjátékosának választották és éveken keresztül a kőkemény Bears védelem kulcsjátékosa volt.

A pályafutása során 1.353 tacklet, 41.5 sacket és 22 interceptiont szerzett. Nyolc évben választották be a Pro Bowl és öt alkalommal az All-Pro keretbe. Urlacher tartja a Bears egy szezonon belül szerzett legtöbb tackle és mindekori tackle rekordját is.

"Sok NFL-ben eltöltött idő után idén tavasszal sokat gondolkodtam a jövőmön és a visszavonulás mellett döntöttem. Bár tudtam volna folytatni a játékot, de nem vagyok benne biztos, hogy azt a teljesítményt és szenvedélyt mutattam volna amit elvárnának tőlem. Ha figyelembe veszik ezt és hogy 13 éven keresztül egy legendás franchise mezét viselhettem akkor egyértelmű a döntésem." - írta Urlacher a közleményében.

A Bears március 20.-án elküldte a legendás védőjét, mert tudtak megegyezni az új szerződés részleteit illetően. A tavalyi szezonban már megkopott a linebacker sebessége és egy térdsérülés is hátráltatta. A sérülése miatt nem is igazán érdeklődtek iránta a csapatok. A fő érdeklődő a csoportrivális Minnesota Vikings volt de igen komoly ellenérzéseket váltott volna ki, ha csatlakozott volna a Vikingekhez.

"Büszkén mondhatom, hogy minden alkalommal megtettem mindent amikor pályára léptem. Hiányozni fog a játék, de sajnálat nélkül fogok távozni." - folytatta Urlacher a nyilatkozatában.

Szomorú látni, hogy Ray Lewis mellett egy másik nagyszerű védőjátékos is szögre akasztja a sisakját. Más stílust képviseltek de az utóbbi évtizedben Urlacher az NFC középső linebacker definíciójává vált úgy ahogy Lewis az AFC-ben.

(nfl.com, Fotó: fwweekly.com, nflpassers.com)