Jim Harbaugh nem kölcsönös megegyezéssel távozott a 49ers-től

Jim Harbaugh a San Francisco 49ers korábbi vezetőedzője egy múlt heti nyilatkozatában bevallotta, hogy nem kölcsönös megállapodással távozott a csapatától. A 49ers percekkel az alapszakasz végét követően bejelentette, hogy megválik az edzőjétől. A csapat nyilatkozata alapján kölcsönösen döntöttek a távozás mellett.

Ennek azért ellentmondott, hogy már a szezon korai szakaszától beszédtéma volt az NFL-ben, hogy Harbaugh akkor sem marad a 49ers vezetőedzője ha Super Bowl-t nyernének a szezon végén.

A kiszivárgott információk szerint a Super Bowl-t is megjárt edző elvesztette az öltözőt és több játékos is ellene fordult de az utolsó mérkőzést követően egyetlen játékos reakciója sem ezt bizonyította. Egy másik hír szerint összeütközésbe került a vezetőséggel és ezért kell távoznia a szezon után.

Mindez csak spekuláció volt eddig azonban Harbaugh bevallotta, hogy tényleg kirúgta Őt a csapat vezetősége.

"Megmondták, hogy már nem én vagyok a csapat vezetőedzője. Végül nevezhetjük ezt kölcsönösnek is. Nem akartam Őket olyan helyzetbe hozni, hogy olyan edzőjük legyen akit nem akarnak. Nem hagytam el a 49ers-t, ez az igazság, Ők hagytak el engem." - nyilatkozta Harbaugh.

A 15. játékhéten a Seatlle Seahawks ellen idegenben 17-7-re elvesztett mérkőzés után vált biztossá, hogy a csapat nem jut playoffba az idei szezonban. Harbaugh állítása szerint ezután közölték vele a döntésüket. Már ekkor is távozhatott volna de nem akarta cserben hagyni a csapatát az utolsó két fordulóban.

"Be akartam fejezni azt amit elkezdtem. Sok szép emléket hagytam magam mögött." folytatta Harbaugh.

(profootballtalk.nbcsports.com, Fotó: chatsports.com)