Wilks lett a Panthers vezetőedző asszisztense

Amikor a vezetőedző Ron Rivera bejelentette, hogy a defensive koordinátor Steve Wilks vezetőedző asszisztens lett, az elkapók edzője Ricky Proehl kimondta, amit a szobában valószínűleg sokan gondoltak.

"Azt hittem, Steve ezt csinálja már egy ideje."

Wilks lényegét tekintve Rivera jobbkeze, mióta a Carolina secondary edzője lett 2012-ben. Most hivatalosan is megkapta ezt a szerepet.

"Nagyon izgatott vagyok, és azt hiszem, ez egy nagyszerű lehetőség." mondta Wilks. "Ez valami olyan dolog, amit csináltam a múltban, most már hivatalosan és csinálhatok valami más dolgot, mint az ütemezés és a tervezés. Ez a napi feladatok megértése. Egy csomó érték van benne."

Mielőtt újra összeálltak Carolina-ban, Rivera és Wilks együtt dolgozott Chicago-ban (2006) és San Diego-ban (2009-10).

"Egy kötelék kialakult közöttünk az évek során, amit igazán ápoltam." mondta Wilks.

És van egy csomó bizalom kettejük között. Ezért Rivera folyamatosan támaszkodott Wilks-re, amikor szüksége volt rá.

Amikor Rivera háza kigyulladt januárban, Wilks vezette a csapat találkozókat, míg Rivera mindent elintézett a hazai fronton. 2013-ban, amikor Rivera beteg volt, Wilks előlépett, és vezette az edzéseket. Ő vezette a szombat esti csapat találkozót a vasárnapi, St. Louis Rams elleni meccs előtt.

"Volt már többször is, amikor távol volt, bizonyos dolgokat intézett, és vezettem a csapatot, vezettem a találkozókat, vezettem az edzéseket." mondta Wilks, aki volt már vezetőedző asszisztens Norv Turner mellett San Diegóban, 2011-ben. "Nagyon jól érzem magam, amikor ezt csinálom."

Wilks tudja, hogyan akarja Rivera vezetni a csapatot. Összhangban van Rivera filozófiájával. De neki is megvan a saját szemszöge, a saját véleménye, és megossza velük.

"A vezetőedző mindig keres egy olyan srácot, akivel őszinte lehet, akivel bizonyos dolgokat más megvilágításban láthat." mondta Wilks. "Azt hiszem, képes vagyok erre."

Wilks arra törekszik, hogy NFL vezetőedző legyen és úgy véli, hogy ez a cím lehetőséget ad neki, hogy tovább fejlődjön. De a No. 1 prioritás a Panthers secondary folyamatos fejlesztése.

"A nagyszerű ebben az, hogy továbbra is értem a szerepem és a feladatom - ami az, hogy ez a secondary a legjobb secondary legyen az NFL-ben." mondta Wilks. "Kaptam extra feladatokat is a fejlődésemhez, és ez egy plusz számomra."

panthers_facebook.jpg

Forrás:

Carolina Panthers Magyar Szurkolói oldal

facebook.com/panthershun és panthershun.gportal.hu

Fotó: profootballtalk.nbcsports.com