Kulcsfontosságú pillanatok, amelyek a Panthers újabb szoros vereségét jelentették

1) Sikertelen befejezés

A Panthers vasárnap több ok miatt szenvedte el az ötödik vereségét egymás után. Ezeket az okokat, amelyeket már jól ismerünk, most megint kielemezzük. És vannak bőségesen.

De mindent megvizsgálva következetes eredményt kapsz: A Panthers nem nyeri meg a szoros meccseket.

Persze ott volt a csütörtök Pittsburgh-ben, az éjszaka, amikor ez az egész elkezdődött. Az egy 32 pontos pofon volt.

Azóta a Panthers négy meccset veszített, összesen 17 pont különbséggel.

"Rendkívül frusztráló, hogy minden egyes héten kevésen múlik és nem tudunk ezen átlendülni." mondta az irányító Cam Newton. "Bárcsak tudnék mit mondani, de nem tudok."

De aztán szinte tökéletesen összegezte ezt a vereségsorozatot: "Megtaláltuk a módját, hogy kapjunk ki szoros meccseken."

Detroit, Seattle, Tampa, Cleveland. Mindegyik hasonló volt. A Panthers nyerhetett volna. De nem nyertek.

Tavaly a Carolina 7-1-es mutató ért el az olyan meccseken, amelyek maximum hét pont különbséggel dőltek el. Ebben az évben 2-5 a mutatójuk az ilyen meccseken, négy ilyen vereséget szenvedtek az elmúlt hónapban.

"A football - és ezt hallottátok már korábban - négy vagy öt megcsinált játékon vagy négy vagy öt nem megcsinált játékon múlik." mondta a vezetőedző Ron Rivera. "Visszatekintve kiválaszthatod bármelyik négy játékot, amelyek meghatározták ezt a meccset és ha megváltoztatnánk az egyiket, más lenne az eredmény. De ezt nem tehetjük meg."

2) Nagy játék a levegőben, 1. rész

Nézzük tehát a vasárnapi meccs öt legfontosabb pillanatát. Ezek nem arról szólnak, hogy az offense a második egymást követő héten miért nem tudta befejezni a késői hajrát.

Az offense jól kezdett és 10 játékból álló 70 yardos támadást vezetett a nyitó drive-ban, touchdown-t szerezve. De a védelemnek nem sikerült jól kezdeni.

A Browns első játékában az irányító Baker Mayfield eljátszotta, hogy átadta a labdát Nick Chubb-nak. Ez volt az a pillanat, amikor a cornerback Donte Jackson rosszul olvasta a játékot.

"Rosszul játszottam meg a játékot." ismerte el Jackson. "A szemem nem a megfelelő helyen volt. Nem számítottam a play-action-re."

Ebben a helyzetben a Panthers egy kicsit más dolgot próbált tenni. A védelem futásra készült, a felállásban három tight end volt, így a safety Eric Reid felment a box-ba és a cornerback James Bradberry a pálya közepére helyezkedett.

"Post safety voltam annál a játéknál." mondta Bradberry. "Keresztező útvonal volt és velem szemben állt fel, ezért elkezdtem követni."

Amikor Bradberry elkezdte követni, a tight end David Njoku és a Browns megkapta, amit remélt. Perriman elfutott Jackson mellett és elkapta Mayfield 66 yardos passzát.

"Ez a játék lekötötte a safety-t." mondta Mayfield. "Bízunk David Njoku-ban, gyors az egész pályán. Ha a safety nem követi, akkor Breshad-ra hívtuk volna a játékot. Csak játszottuk a számok játékát. Bízunk Breshad-ban, hogy nyerni tud kívül és sikerült neki."

Három játékkal később a Browns kiegyenlített 7-7-re.

3) Nagy játék a levegőben, 2. rész

A csapatok ismét belementek egy ütésváltásba a második negyedben.

Miután a Panthers a Browns fumble-t Christian McCaffrey 1 yardos futásával pontokra váltotta, a Cleveland egy 3rd&17-es játékkal szembesült a 49 yardos vonalnál. Ez egy újabb harmadik-és-hosszú helyzet ebben a vereségsorozatban, amikor a védelem nem tudta megcsinálni a játékot.

Azt hozzá kell tenni, hogy Mayfield 51 yardos passza látványos volt. Jarvis Landry elkapása még szebb volt. De a Panthers megcsinálhatta volna a játékot, ami nem történt meg.

"A kezem rajta volt, de Jarvis behúzta a labdát. Egy olyan játék, amit meg kell csinálnom." mondta Reid. "Pozícióban voltam. Megpróbáltam megfordítani a fejem, hogy megtaláljam a labdát. A kezem ott volt a labdán, csak meg kellett volna szereznem."

"Őszintén szólva, arra számítottunk, hogy másfajta védekezést játszanak. Engedték szabadon futni. Egy kicsit tétováztam is, hogy vajon a safety megfordítja-e a fejét, de amikor rájöttem, hogy Jarvis-t üldözi, elengedtem, mert nem tudja úgy megcsinálni a játékot, ha nem fordítja a fejét a labda felé." magyarázta Mayfield.

Jár az elismerés a Browns-nak, amiért megcsinálták a játékot és csoda, hogy a Panthers miért nem tudta megcsinálni. De még egyszer mondom, nem csak egy srác volt, aki nem csinálta meg a játékot. Amikor a dolgok úgy alakulnak, ahogyan a Panthers számára alakultak, az gyakran egy csoport munkájának az eredménye. Mayfield csak azért tudta elengedni a passzt, mert képes volt időt adni magának.

"Nem tudtuk befolyásolni az irányítót és ez időt adott neki." mondta Rivera. "Bárki is védekezik az elkapón, ez nehéz, amikor a srácnak van ideje."

4) Touchdown helyett mezőnygól

Miután a Panthers és a Browns is értékesített egy mezőnygólt a félidő előtt, a harmadik negyed egy igazi zászlófesztivál volt, összesen 9 büntetéssel és mindössze három ponttal.

Ezt a hármat a Carolina szerezte, de ez igen kis vigaszdíj volt, miután egy TD-t vettek le az eredményjelzőről.

2nd&goal-nál, a Cleveland 3 yardos vonalánál McCaffrey egy belső handoff-ot kapott, majd arrébb mozgott, mielőtt beugrott volna az end zone-ba, ez lehetett volna a harmadik TD-je aznap. De a bírók az offensive tackle Taylor Moton-t szabálytalannak látták, amikor a defensive end Myles Garrett-et egy holding szabálytalansággal állította meg.

"Megpróbáltam a fickó előtt maradni. C-Mac kiment és megpróbáltam vele menni." mondta Moton. "Holding-nak látták. Bedobták rá a zászlót. Jobban kell játszanom, hogy ne adjak lehetőséget nekik a zászló bedobására."

A Panthers következő három játéka így nézett ki: Newton sikertelen passza DJ Moore-nak, egy illegal shift Newton-tól egy 7 yardos játék során és egy McCaffrey 2 yardos futás. Szóval a Carolina potenciális hétpontos vezetése egy 34 yardos mezőnygóllá változott, amit az új kicker, Chandler Catanzaro értékesített.

"Azt hiszem, úgy érezték, hogy korlátoztam. Nem magyarázták el nekem, hogy miért dobták be." mondta Moton, amikor a szabálytalanságról beszélt. "Azt hiszem, nem igazán értem, de ahogy mondtam, jobban kell játszanom."

5) Egy újabb óriási holding szabálytalanság

Moton lehet, hogy nem értett egyet, de nyíltan nem kritizálta a döntést.

Aztán ott volt Captain Munnerlyn.

"Szörnyű döntés. Nem érdekel, ha megbüntetnek. Ez rettenetes döntés volt." mondta a cornerback arról a defensive holding büntetésről, amelyet miatta osztottal ki a harmadik negyed végén.

A Browns 3rd&3-hoz készült a saját 32 yardos vonalánál, a Panthers a linebacker Thomas Davis -t küldte blitz-elni a jobb oldalon. Érintetlenül érkezett, de még egy másodpercet vett igénybe, hogy Mayfield-et a földre vigye. Kiderült, hogy ez a késés létfontosságú volt.

"Mayfield-et elkapták. Elkapták, de láttam, hogy még mindig áll. Azt tanultam, hogy tapadni kell az elkapóra. Így hát közelebb mentem hozzá. mondta Munnerlyn. Ez egy sack. Lementem és megnéztem a pálya szélén a képet - TD már levitte és még csak nem is értem hozzá. Nem hiszem, hogy ez zászlót ért volna. Egyáltalán nem."

De zászló volt - megérdemelt, vagy sem.

"Arra mondtam: "Spori, mit akarsz tőlem ebben a helyzetben?" folytatta Munnerlyn. "Azt mondta: "Láttam, hogy fogtad." Azt mondtam: "De az irányítót már sack-elték. Az ő magyarázata: "Nem tudom. Lehet, hogy azt nem vettem észre." Ezt mondta. Ez egy kritikus játék volt, ember. Hogy mondhatsz ilyet, hogy: "Lehet, hogy azt nem vettem észre.""

6) A Browns visszatért ahhoz, ami jól működött

A sack helyett, ami punt-ra kényszeríthette volna a Browns csapatát a saját 20 yardos vonalán belülről, három újabb kísérletet kaptak. És ki is használták.

Három játékkal Munnerlyn holding szabálytalansága után a Cleveland visszatért ahhoz a játékhoz, amely az első TD-t jelentette - egy alsó handoff Landry-nek.

"Arra gondoltam, hogy először milyen jól működött a red zone-ban." mondta Mayfield. "Aztán arra gondoltam, másodszor azt gondolják majd, hogy futni fogunk ugyanannál a játéknál, de valójában ugyanazt a kinézetet adjuk és az ellenkezőjét csináljuk. Azt hiszem, mind a két hívás működött."

Az biztos.

"Elrontottuk a szerelést a lyukban és meg tudott indulni." mondta Rivera.

Landry két embert is lehagyott, elsőként Mike Adams-et, majd Jackson-t, mielőtt a linebacker Luke Kuechly megállította a játékot. A baj azonban megtörtént. A Browns egy újabb harmadik down-t cserélt le first down-ra, Landry 51 yardot szerzett és egy játékkal később a Browns átvette a vezetést, amit már nem is engedett ki a kezéből.

"Nem könnyű szerelni ebben a ligában. Sok pénzt fizetnek a srácoknak, nem véletlenül és Jarvis egy remek játékos." mondta Davis. "De nem engedhetjük meg, hogy az ilyen játékok megtörténjenek. Ha megengeded, hogy ilyen nagy játékokat csináljanak, az a meccsbe fog kerülni."

Forrás:

Carolina Panthers Magyar Szurkolói oldal

facebook.com/panthershun és panthershun.gportal.hu