Michael Oher újra a csúcson

Michael Oher-nek két beszélgetése Cam Newton-nal két nagyon különböző alkalommal megmutatta, hogy a helyzet drasztikusan megváltozott.

Az első beszélgetés SMS-ben zajlott az elmúlt holtszezonban, amikor a Panthers még nem volt biztos abban, hogy ki fog játszani left tackle-t 2015-ben. Oher egy durva, sérülésekkel teli szezont nyomott le a Titans csapatában, akik a négy éves szerződésének első éve után elküldték.

"Azt mondtam neki: "Szükségem van rád. Nem szeretnélek. Szükségem van rád." emlékszik vissza Newton

A másik beszélgetés a pályán zajlott az NFC döntő alatt. A Panthers könnyedén verte meg a Cardinals-t, és Newton mondott néhány gyors szót Oher-nek.

"Cam azt mondta: "Hé ember, gondolj bele, senki sem akart téged tavaly ilyenkor." emlékszik vissza Oher. "Én meg: "Igazad van ember. Otthagytak meghalni meg ilyenek. Tudtam, hogy minden rendben lesz, miután felhívtál.""

Oher, mint a legtöbbünk, együtt akart dolgozni valakivel, aki hitt benne és a képességében.
Newton bizonyult az elsőnek azok közül, akik Oher érzéseit megértették.

"Azt hiszem, mindannyian szeretnénk abban a helyzetben lenni, amikor az érzést vagy a kapcsolatot viszonozzák." mondta Newton. "Egy olyan helyen akar lenni, ahol akarják őt. Azt akarja, hogy szeressék és akarják, és tudni azt, hogy olyan emberek vannak körülötte, akik ugyanúgy harcolnak a közös célért, mint ő."

Oher kétéves szerzödést írt alá a Panthers csapatával és néhány héttel a szezon kezdete előtt kapott egy-egy üzenetet a vezetőedző Ron Rivera-tól és a general manager Dave Gettleman-től, amitől szinte felrobbant.

"Kaptam egy szöveges üzenetet (Rivera-tól), mondván, hogy nagyra értékelik hogy itt vagyok és értékelik a mindennapi kemény munkámat és a profizmusomat." mondta Oher. "Mr. Gettleman küldött nekem egy levelet, mondván, hogy nagyra tart engem és ilyesmik. Ez valami őrület volt. Ezek a srácok ... ez egy nagyszerű szervezet. Az emberek azt mondták, nem voltam elég jó, hogy jobb oldali tackle-t játsszak. Most azt akarják, hogy játsszak left tackle-t. Ez igazán nagy dolog."

A háta mögött egy csapattal, amely teljes szívvel támogatta őt, Oher úgy érezte, megvan az alap a felvirágzáshoz. Keverjük össze Oher munkamorálját néhány extra motivációval, amit a média adott és a Panthers megkapta a korábbi első körös pick-et, aki egyenesbe hozta pályafutását.

"Mindig is keményen dolgoztam. De miután megműtöttek és elküldtek, kaptam egy esélyt, hogy többet tudjak meg magamról és a játékról. Megtanultam a helyes táplálkozást, a testmozgást és az ilyen dolgokat." mondta Oher.

Oher minden meccsen kezdő bal oldali tackle volt az NFC Bajnok csapatában és most visszatért a Super Bowl-ra, a második alkalommal pályafutása során.

Nem rossz valakitől, aki tudja, milyen szerencsés, hogy a belvárosi Memphis-ből küzdötte fel magát. Nem rossz valakitől, akit a legtöbb NFL szakértő és elemző "hátrahagyottként" emlegetett egy évvel ezelőtt.

"Megcsíptem magam itt előttetek srácok." mondta Oher a Super Bowl színpadán. "Ismerve az utat, amelyen végig kellett jönnöm, ez nagyon kemény. A legtöbb ember nem kap esélyt úgy, ahogy én kaptam. Ez az, amiért ilyen keményen dolgoztam, amiért ilyen korán felkeltem, amiért igyekeztem, hogy az első legyek az épületben. Tudom, honnan jöttem, és nem akarok visszamenni. Most itt vagyunk a Super Bowl-on. Ez is csak azt mutatja, hogy meg tudod csinálni, amit a fejedbe veszel."

Forrás:

Carolina Panthers Magyar Szurkolói oldal

facebook.com/panthershun és panthershun.gportal.hu

Fotó: panthers.com