Interjú - Hegedűs Máté, az Enthroners irányítója

kepernyofoto_2023-08-07_23_31_34.png

A Fehérvár Enthroners csapata idén csatlakozott az European League of Footballhoz és olyan kihívás elé nézett, amely előtt magyar amerikai futball csapat még nem állt. A játékosoknak is új kihívással kellett szembe nézniük. A csapat játékosait kérdeztem, többek között arról, hogy milyen különbség van a magyar és az európai bajnokság között. Következzen a csapat irányítójával, Hegedűs Mátéval készített interjú.

Miért az amerikai futballt választotta és miért irányító poszton szerepel?

Labdarugó voltam 13 évig ès elkezdett fakulni a szenvedélyem a sport iránt. 18 évesen kipróbáltam az amerikai focit és azonnal megtetszett. Azóta a szerelem napról napra csak erősödik. Mivel kapus voltam, így ez állt hozzám legközelebb: minden előttem történik a pályán, pillanatok alatt kell döntést hozni, a hibázási lehetőség nagyon minimális és még sorolhatnám. Ilyen magas szinten mint az europa liga, nem is tudnèk elég fizikális lenni, hogy bármi másik poszton játszak, úgyhogy le a kalappal a csapattársaim előtt..

A tavalyi Vienna Vikingsnál szerzett tapasztalatok előnyt jelentenek az idei szezonban?

Határozottan. A Vikings volt az első csapat ahol megízlelhettem milyen profi körülmények között focizni. Coach Christopfer Gross volt az irányító edzőm és rengeteget köszönhetek neki. Kicsit kétélű kard egy olyan olajozott gépezetnél játszani, mint a Vikings mert utána bárhova megy az ember, nem lesznek olyan profi edzések, felkészülés és állandó győzelmek sorozata, mint amit megszokunk Bécsben...

kepernyofoto_2023-08-07_23_32_43.png

Idén, Jerod Evans távozása után, két mérkőzésen kezdett és a szurkolók a visszajelzések alapján elégedettek voltak a teljesítményével. Hogyan értékeli a két mérkőzésen mutatott teljesítményét?

Meglepett, mert nem számítottam rá, hogy kezdeni fogok a szezonban. Nagyon vártam már, hogy mikor jön el végre az èn időm, hogy bizonyíthassak a világnak. Az egész csapat mögém állt és ez akkora önbizalmat adott, hogy sikerült is a top5 irányító közè bekerülnöm azon a hétvlgén. A Vikings ellen már kevesebb sikerünk volt, de nagyon büszke vagyok a srácokra és hálás vagyok nekik amiért végig hittek bennem. Természetesen nagyon élveztem mind a 2 mèrkőzèst, de több hibával jatszottam mint szerettem volna és ha a továbbiakban is kezdeni szeretnék, ki kell javítsam a hibáimat és a következő szintre kell lépnem. Sokkal több van még bennem, már csak rá kell jönnöm, hogyan vehetném elő..

Ami a szurkolókat illeti, óriási az a támogatás amit tőlük kapok/kapunk.

Elmondtam már, de elmondom újra: Nekünk vannak a legjobb szurkolóink!

A teljes playbookot vagy limitált verziót alkalmaznak Önnel?

Teljes playbookot... Ugyan azt csinálom amit Cunningham, Evans, vagy Doyle csinál. Coach Ashfield nagyon jó rendszert hozott nekünk és nagyon szeretem. Sok a kihivás és nem könnyű, de ettől lehet fejlődni ès ez a fejlődés meg is látszik mindenkin.

kepernyofoto_2023-08-07_23_32_14.png

Milyen érzésekkel lépett pályára korábbi csapata, a Vienna Vikings ellen az 5. játékhéten?

Izgatott voltam és meg akartam mutatni, hogy hibát követtek el, mikor hanyagoltak az AFL-ben. A tavalyi bajnokkal nem könnyű felvenni a kesztyűt, de Coach Asfield jol felkèszített minket és több tohchdown-t is szereztünk ami nem kis teljesítmény. Voltak hibáim a mérkőzès során amikből tanultam és így mentünk tovább...

A Galaxy elleni találkozón a harmadik negyedben lépett pályára. Hátrányban milyen feladatokkal küldte pályára az edzői stáb?

Annyit mondtak nekem hogy: "Máté, next drive!" Majd durván volt 1 percem bemelegíteni és már menni is kellett. Tudják, hogy nincs szükség mit mondani, hisz a legjobb tudásom szerint fogok cselekedni. Sajnos a legjobb tudásom sem volt elég ahhoz, hogy pontot szerezzünk, de sikerült egy kis időt nyernünk a defense-nek hogy fújhassak..

kepernyofoto_2023-08-07_23_33_32.png

A pihenőhét és a Leipzig Kings elleni törölt mérkőzés miatt két hetes pihenő következik. A hosszabb pihenő miben változtatja meg a felkészülést?

Február óta most először tudtam hazautazni, hogy egy kicsit feltöltődjek. Napi 2-3 edzést folytatok és gőzerővel készülök a maradék mérkőzésekre. Ami a csapatot illeti, 1 hét pihenőt kaptunk, hogy felépüljünk a sérülésekből és kipihenjuk magunkat. Utána összeszedjük amink maradt és odatesszük magunkat a hátralévő mèrkőzéseken.

Fotók: Kutasi Petra, Photographer, Fehérvár Enthroners

Címkék: elf, enthroners