Mit tanultunk a Jaguars elleni meccsből?

Norman erős kezdése: A szurkolók megborzongtak, amikor a corner Josh Norman agyrázkódást szenvedett a Panthers utolsó előszezon meccsén. Most együtt ünnepeltek vele, amikor Norman visszatért két labdaszerzéssel a Carolina alapszakasznyitó meccsén.

"Először is, hálát adok az Istennek, mert megengedte, hogy kijöjjek ide, és játsszak ezen a héten. Nem tudtam, hogy képes leszek e játszani az agyrázkódás után." mondta Norman. "Következetesnek kell lennünk, de amikor az alkalom jött, elkaptam, és futottam vele."

Szó szerint.

A Jacksonville első labdabirtoklásánál a második félidőben, a Carolina 10-9-re vezetett, Norman észrevett egy passzt a sávban, amit az újonc running back TJ Yeldon-nak szántak, kiugrott és egy egyszerű 30 yardos interception touchdown-t szerzett.

"Én csak kiugrottam, elkaptam a labdát, megszelídítettem, aztán elköszöntem tőle (a QB Blake Bortles-tól), és folytattam az utam az end zone-ba." mondta Norman.

Az első félidőben a Jacksonville a red zone-ban járt már és azzal fenyegetett, hogy átveszi a vezetést 3-3 után, amikor Norman kierőszakolt egy fumble-t egy Allen Hurns elkapás után és megszerezte a labdát.

"Josh Norman egy srác, akitől nagy dolgokat várhatunk." mondta a linebacker Thomas Davis.

Kalil túlélte a meccset: A vezetőedző Ron Rivera bízott abban, hogy a center Ryan Kalil-nak nem kell minden egyes snap során a pályán lennie, miután térdsérülést szenvedett az előszezonban. De pontosan ezt kellett tennie Kalil-nak.

Egy térdsérülés miatt, amit az újonc offensive tackle Daryl Williams szenvedett egy mezőnygól kísérletnél az első negyedben, megváltozott a terv. Williams helyettesítette Mike Remmers-t a jobb oldali tackle poszton, amikor Remmers colt a center, de Williams hiányzása miatt a Panthers kénytelen volt Kalil -t játszani minden snap során.

"Jó volt." mondta Kalil. "Azt mondtuk, meglátjuk, milyen érzés és ha jó lesz, így maradunk. Nem volt semmi baj, úgyhogy csak játszottam. De nehéz volt elveszíteni Daryl-t, annyira jó, fiatal tehetség, aki egyre jobb volt minden héten. Azt hiszem, szerették volna, ha egy kicsit többet játszik, de ilyen dolgok megtörténnek."

Rivera nem adott semmi információt Williams állapotáról, mondván, a térde sérült meg.

"Fájni fog neki." mondta Rivera. "Óvatosak leszünk vele egy kicsit. De ismerve Ryan-t, készen áll majd."

Az elkapók fenn és lenn: A elkapógárda volt a leginkább emlegetett csoport a szezonnyitó előtt, és volt néhány jó, néhány rossz dolog a Jaguars ellen.

A veterán Jerricho Cotchery volt a húzóember egy 7 yardos touchdown elkapással a második negyedben, és óriási erőfeszítéssel küzdött a fistd down yardokért a kritikus harmadik és negyedik negyedben.

"Jerricho nagyott játszott ma." mondta az irányító Cam Newton.

Az elkapó Ted Ginn Jr., aki a csapat legtöbbször célba vett elkapója volt (hétszer), két elkapással 54 yardot szerzett. Lehetett volna még egy elkapása 35 yardért és egy TD Newton labdájából az első negyedben. Ginn teljesen szabadon állt a jobb szélen, de a labda átcsúszott a kezén.

"Ez mind része a játéknak." mondta Ginn. "Első meccs, megvan a győzelem, és ez a legfontosabb. Csak vissza kell mennie és dolgozni a tudáson."

A pass rush életre kelt a végén: A Panthers nehezen alkotta meg a folyamatos pass rush-t az első félidőben, amikor az egyetlen sack-et a linebacker Luke Kuechly szerezte egy blitz során. De a második félidőben a Jaguars nehéz helyzetben találta magát.

A defensive end Mario Addison és Charles Johnson együtt három sack-et szerzett a második félidőben és a linebacker Thomas Davis is hozzáadott egyet.

"Lassan kezdtünk." mondta Addison. "Tudtuk, hogy jobbak vagyunk annál, ahogy játszottunk. Azt tettük, amit tennünk kellett."

Addison két sack-et szerzett és azzal viccelődött, hogy meglehetett volna a harmadik, ha Davis nem szerez interception-t a második félidőben egy passz után. A játék egy forward fumble lehetett volna az interception helyett, ha Davis nem kapja el, mielőtt leesik a labda.

"Mario Addison nagyszerű munkát végzett az irányító siettetésével és a labda kiütésével, én pedig jó munkát végeztem, amikor ügyeltem arra, hogy a kezem alatta legyen." mondta Davis.

panthers_facebook.jpg

Forrás:

Carolina Panthers Magyar Szurkolói oldal

facebook.com/panthershun és panthershun.gportal.hu

Fotó: zimbio.com