Visszavonult a Panthers tackleje

A bal oldali tackle, Jordan Gross már az edzőtáborban tudta, hogy a 11. NFL szezonja valószínűleg az utolsó. Gross, aki nyolcadik körös választás volt a 2003-as NFL-drafton, stílusosan vonul vissza, kiharcolva a Carolina Panthers ötödik rájátszásba jutását a franchise történetében - négy alkalommal vele.

"Hacsak nem történik valami hatalmas változás, tudtam, hogy visszavonulok." mondta Gross. "Ez a terv szerint ment."

"Ez egy all-in szezon volt a számomra. Mindent beleadtam, és minden erőmet kint hagytam a pályán. Ez egy hihetetlenül kemény szezon volt számomra fizikailag, felkészülve a feladatra minden héten. De annyira megnyugtató a tudat, hogy én még mindig képes vagyok jól játszani."

De a vitathatatlanul legjobb támadó falember a franchise történetében úgy érzi, ez a megfelelő idő, hogy továbblépjen.

"Szerencsésnek érzem magam, hogy abban a helyzetben vagyok, hogy a saját döntésemet tudtam meghozni." mondta Gross. "Tudom, hogy a csapatban lenne egy hely nekem, ha úgy döntenék, hogy visszatérek."

Gross azt mondta, megpróbálta minden pillanatban élvezni az utolsó szezonját - az utolsó napot az utolsó edzőtáborban, a találkozókat a falemberekkel, az öltözőbeli ünnepségeket. Ő már felkészült erre a pillanatra. 
Nehéz elképzelni a Panthers öltözőt nélküle.

Gross a hatodik alkalommal volt csapatkapitány 2013-ban. Ő volt az egyike a hat választott kapitánynak, de ő volt kétségtelenül az egyedülálló vezetője a csapatnak. Amikor a Panthers összegyűlt a hundle-ban a pályán a mérkőzés megkezdése előtt, akkor mindig ott volt a No. 69, felemelte a hangját középen, a csapattársai gyűrűjében.

"Ez egy nagyszerű érzés, amikor tudod, hogy mondasz valamit a játékosoknak és ők hallgatnak rád. A legnagyobb bók, amit kaptam a csapattársaimtól, az az volt, amikor azt mondták nekem, hogy egyfajta nyugodtság látszik rajtam, és tudtam, hogy mi a teendő, ha kemény idők jártak felénk," mondta.

Mint ahogy minden nagy vezető, Gross is a nehéz pillanatokban volt a legjobb. Senki nem akar válaszolni a kérdésekre egy szívszorító vereség után. De Gross mindig rendelkezésére állt, és részletes választ adott minden nehéz kérdésre. Lényegében ő lett a nem hivatalos, hivatalos csapat szóvivő.

"Ahogy öregszel, és megérted, hogy az egész gépezet hogyan működik - a média, a játékosok, szurkolók - megérted, milyen fontos az, hogy valaki válaszoljon a kemény kérdésekre, és magabiztosan beszéljen. Tudtam, hogy ez az én szerepem. Örömmel csináltam." mondta Gross. "Azt hiszem, többször nyilatkoztam vereségek után, mint szerdán vagy csütörtökön az öltözőben. Úgy éreztem, el tudom viselni a nehéz terhet a vállamon, és válaszolni tudok a kemény kérdésekre. Büszke vagyok rá, hogy meg tudtam csinálni. De most valaki másnak kell átvennie a munkámat." mondta nevetve.

Valóban. Valaki másnak kell megvédenie Cam Newton vakoldalát. Valaki kell, hogy inspiráló beszédeket mondjon. Valaki, aki válaszol a kemény kérdésekre. Mint ahogy Gross is mondta, ez mind része az NFL gépezetnek.

"A show megy tovább, és a csapat jó lesz nélkülem. Remélem, emlékeznek majd a nevemre, és elmondanak néhány történetet, amit tettem. Tényleg ez minden, amit kérek." mondta Gross.

panthers_facebook.jpg

Forrás:

Carolina Panthers Magyar Szurkolói oldal

facebook.com/panthershun és panthershun.gportal.hu

Kép: pinterest.com